Offerte en overeenkomst

onduidelijke factuur

Klanten kunnen een slordig opgestelde offerte over het algemeen niet erg waarderen.
Een derde van de opdrachtgevers kiest al direct voor een dienstverlener die wél een heldere aanbieding uitbrengt. Bovendien vraagt 60% geen offerte meer op bij iemand die voorheen niet duidelijk was.

Veel klanten vinden ook taalfouten en kromme zinnen irritant. Foutloos is dus het sleutelwoord, zeker als het om de bedragen gaat. De meeste opdrachtgevers gaan er van uit dat de kwaliteit van de offerte een goede voorspeller is van de kwaliteit van de dienstverlening.

Ook  door tijdig je algemene voorwaarden aan te bieden, laat je zien waar je in zakelijk opzicht staat. Je communicatie moet in goed Nederlands verlopen en ook je eigen huisstijl op je drukwerk laat een verzorgde indruk achter.

Wanneer je klant heeft aangegeven wat zijn wensen zijn en jullie je afspraken met elkaar hebben doorgenomen, wil je die misschien in een schriftelijke overeenkomst vastleggen.  Een aantal zaken zijn daarin belangrijk, zoals het noemen van de partijen, de prijsafspraken, de betalingsvoorwaarden en verwijzingen naar je algemene en bijzondere voorwaarden. Tenslotte wordt een contract door beide partijen volledig ondertekend.

Ik kan je bij het uitwerken van je offertes, voorwaarden, contracten en garantiecertificaten behulpzaam zijn. Neem eens vrijblijvend contact met me op voor meer informatie.

Wim

 

logoweb2view      logo     Team ballen      jiglogo      LogoAWG-def     Logo adviesbureau     Logogritt AWG site

Basic RGB         JAG-logo-zonder-tekst         Profielbalk-2        logoshifty AWG site        logo_new